Huishoudhulp

Wanneer u overweegt om een poetshulp in huis te nemen, dan bent u bij Uw Helpende Hand aan het juiste adres voor vrijblijvende informatie. Ook in de procedure om effectief voor een huishoudhulp te kiezen, bieden wij u het nodige advies.

Huishoudhulp

Hoe werkt het?

Contacteer ons vrijblijvend met uw voorkeursdag, uren en specifieke diensten waarop u beroep wilt doen. Bij voorkeur wordt wekelijks of tweewekelijks in blokken van 4 uur gewerkt. U kunt uw aanvraag tot poetshulp telefonisch of per mail bezorgen.

De huishoudhulp die wij bieden wordt vergoed in de vorm van dienstencheques. Als u nog niet over dienstencheques beschikt, dan kunt u alvast via Sodexho uw gebruikersnummer aanvragen via deze link: www.dienstencheques-vlaanderen.be. Wist je dat een dienstencheque van € 9,00 fiscaal aftrekbaar is en daarom nog maar slechts € 7,20 kost? Wie liever werkt met elektronische dienstencheques mag ons gerust contacteren voor meer uitleg.

Vervolgens bekijken we samen wat er mogelijk is in het huidige personeelsbestand, rekening houdend met uw gestelde voorkeuren. We bekijken alle mogelijkheden, zodat we u zo snel mogelijk kunnen helpen met onze huishoudhulp.

Van zodra we tot een gezamenlijk akkoord zijn gekomen, kan de poetshulp van start gaan op de overeengekomen momenten. U betaalt de poetshulp dan eigenlijk één dienstencheque per gepresteerd uur.  Vanaf 01 januari 2024 zal eveneens een extra kost aangerekend worden ten bedrage van € 0,92 per gepresteerd uur door onze huishoudhulp. Deze extra bijdrage zal elk kwartaal aangerekend worden via factuur en betaalbaar zijn binnen de 15 dagen. De bijkomende kosten zijn er om het hoofd te bieden aan de stijgende loon- opleidings- omkaderings- en werkingskosten. We opteren, om ecologische redenen, de factuur per email te bezorgen.

Algemeen huisreglement huishoudhulp

Als klant maakt u gebruik van een huishoudhulp werkzaam bij Uw Helpende Hand BV.

Om de continuïteit te garanderen is het noodzakelijk dat er een aantal huisregels in acht genomen worden.

Poetshulp:

  • De poetshulp komt voor de eerste keer langs: Geef een uitgebreide rondleiding en geef duidelijk aan wat er van hem/haar verwacht wordt en waar ze moeten op letten in huis (bv steile trap, huisdieren, dure materialen, delicate vloeren, …) zo vermijden wij arbeidsongevallen of schadegevallen.
  • Voorzie voor de huishoudhulp het nodige poetsgerief. Een basisuitrusting bestaat minimaal uit: 2 emmers en 2 dweilen; een trekker voor de ramen; een trekker voor de vloer; stofzuiger; borstel; een spons voor de ramen; een zeemvel en min 3 microvezeldoeken; allesreiniger; stabiele trapladder (max 3 treden); …
  • Volgende producten mogen door de huishoudhulp NIET gebruikt worden: ammoniak; zoutzuren; ontstoppers; producten voor industrieel gebruik; producten zonder etikettering; javel / bleekwater puur.
    Schadegevallen door het gebruik van deze producten worden nooit aanvaard en zijn altijd op eigen risico.
  • Onze huishoudhulpen mogen enkel privé-vertrekken schoonmaken. Respecteer dit … als we vaststellen dat er vertrekken gepoetst worden die gebruikt worden voor beroepsdoeleinden, dan zal de poetshulp onmiddellijk stop gezet worden.
  • De poetshulpen mogen enkel huishoudelijke taken uitvoeren zoals het huis en de ramen schoonmaken; wassen en strijken; kleren herstellen; eten klaarmaken; kleine boodschappen
  • Het is verboden dienstencheques te gebruiken om andere activiteiten te betalen. U mag ze dus niet gebruiken voor herstellingen in huis, verbouwingswerken, schilder- of behangwerken, tuinonderhoud, en ook niet voor kinderopvang of het verzorgen of gezelschap houden van zieke of bejaarde mensen.

Afwezigheden

  • Onze huishoudhulpen hebben allen contracten van onbepaalde duur volgens een bepaald uurrooster. Wanneer de huishoudhulp niet hoeft langs te komen, moet ten minste 5 werkdagen vooraf het kantoor verwittigd worden. Behalve bij overmacht.
  • Indien u langer dan 1 maand afwezig bent kunnen wij niet garanderen dat dezelfde huishoudhulp terug bij u langskomt.
  • Bij ziekte van onze medewerker, wordt u zo snel mogelijk op de hoogte gebracht door het kantoor. Indien gewenst kunnen we dan eventueel een vervanging voorzien in dezelfde week waarin ons personeelslid afwezig is.
  • Onze medewerkers zullen u zelf inlichten van hun verlof. Indien u vervanging wenst kunt u ons kantoor contacteren.

Verzekering

  • Onze huishoudhulpen zijn verzekerd voor arbeidsongevallen bij AG Insurance onder polisnummer 97138328 zowel op het werk, alsook de weg van en naar het werk. U moet dus geen eigen verzekering afsluiten.
  • Tevens zijn we verzekerd voor Burgerlijke Aansprakelijkheid bij AXA onder polisnummer 730562242. Onze huishoudhulpen zijn aldus verzekerd voor eventuele schade door hen aangericht .
    Er moet echter met een aantal voorwaarden rekening gehouden worden:
    • Alle schadegevallen van 250 € of minder worden beschouwd als klein huishoudelijk risico en zijn dus altijd ten laste van de klant.
    • Bij grotere schadegevallen is de vrijstelling (franchise) van 250 € ten laste van de klant. Onder geen enkel beding zal BV Uw Helpende Hand tussenkomen in deze vrijstelling, alsook zal BV Uw Helpende Hand niet tussen komen in eventueel andere vergoedingen om de geleden schade te vereffenen.
      Tevens zijn wij niet verantwoordelijk voor elke beslissing omtrent de aanvaarding door onze verzekeringsmaatschappij.

Dienstencheques

  • De huishoudhulp wordt geleverd in het kader van dienstencheques. Gelieve er steeds op toe te zien dat u voldoende dienstencheques in uw bezit hebt.
  • Dienstencheques aanvragen gebeurd door u in te schrijven op de website van Sodexo (http://www.dienstencheques-vlaanderen.be).
  • Een dienstencheque kost 9 € voor de eerste 400 aangekochte cheques en 10 € voor de volgende 100. U kunt dus maximaal 500 dienstencheques per persoon per jaar aankopen.
  • U dient steeds minimum 10 dienstencheques aan te kopen.
  • Een uur prestatie staat gelijk aan één dienstencheque.
  • U kunt betalen met papieren of elektronische dienstencheques.
  • Vanaf 01 januari 2024 zal eveneens een extra kost aangerekend worden ten bedrage van € 0,92 per gepresteerd uur door onze huishoudhulp. Deze extra bijdrage zal elk kwartaal aangerekend worden via factuur en betaalbaar is binnen de 15 dagen. De bijkomende kosten zijn er om het hoofd te bieden aan de stijgende loon- omkaderings- opleidings- en werkingskosten. Omwille van ecologische redenen opteren we de factuur elektronisch door te mailen.